Thursday, March 26, 2009

TIPS CREDIT CARD 1


Kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua tips mudah dan berkesan, bagaimana nak menggunkan kad kredit anda dengan bijak!

Bagi yang belum ada kad kredit tu, boleh baca dan tambahkan ilmu pengetahuan dan jadikannya sebagai asas dan iktibar sebelum mengambil keputusan untuk menggunakan kad kredit!

Ramai yang saya rasa mereka kurang faham atau saje-saje tak faham atau memang tak faham cara sebenar untuk gunakan kad kredit nih!

“Alaa..kalau setakat guna kad kredit, dapat bil terus buat bayaran penuh baik tak payah pakai kad kredit! Baik pakai ‘caj kad’ aje..!” kata seorang teman pada saya.

“Saya faham, andalah manusia paling pemurah kerana sanggup membayar lebih kepada pihak Bank! Teruskan usaha murni itu jika anda ingin menyenaraikan nama anda dalam senarai Jabatan Insolvensi Malaysia tidak berapa lama lagi! Ini kerana anda mengamalkan ciri-ciri seorang yang bakal MUFLIS”, tegas saya!

Perbualan Tamat!

Jika anda menggunkan kad kredit, perkara pertama yang harus anda sentiasa ingat dalam minda anda, adalah bayar sepenuhnya bil kad kredit anda setiap bulan…yang pasti sebelum tempoh yang ditetapkan kalau tidak anda mungkin dikenakan penalti atau denda bayaran lewat pulak!

Ingat jangan biarkan diri anda terperangkap dalam hutang kad kredit yang tertunggak saban hari, saban bulan hingga tahun berganti tahun…jika tidak nama anda mungkin tersenarai di antara mereka yang MUFLIS a.k.a BANKRAP!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails