Thursday, March 26, 2009

TIPS CREDIT CARD 3

Baiklah hari ini kita teruskan dengan tips menggunakan kad kredit yang seterusnya!

Tidak semua di antara anda pengguna kad kredit yang membaca semua yang terkandung di dalam lampiran atau borang permohonan ketika membuat permohonan.

Begitu juga ketika bil sampai ke tangan anda!

Adalah perlu dan amat perlu untuk anda meneliti dan memahami kesemua yang terkandung di dalamnya bagi melindungi diri anda sebagai pengguna.

Ini kerana syarikat pengeluar kad kredit mempunyai kebebasan untuk membuat sebarang pindaan dan pada kebiasaannya setiap perubahan akan berkuatkuasa dalam tempoh waktu yang singkat!

Dan sudah tentulah anda tidak mahu terlepas daripada mengetahui sebarang perubahan polisi yang dikenakan ke atas kad kredit anda.

Jangan lupa simpan slip urusniaga kad kredit anda dan lakukan semakan ke atas bil penyata kad redit yang sampai ke tangan anda setiap bulan.

Jadikan diri anda seorang yang berdisplin dalam perkara ini, jika tidak anda mungkin terpaksa menanggung kerugian jika sekiranya berlaku salah catatan atau pun penyalahgunaan ke atas kad kredit anda!

Harus diingat anda diberi masa 7 hari dari tarikh penyata bil anda untuk melaporkan sebarang kesilapan! Jadi bertindaklah segera dan pastikan anda membuat semakan pada penyata bil kad kredit anda!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails